Przejdź do głównej zawartości

ARANCINI sycylijskie ( kulki ryżowe)


ARANCINI lub ARANCINE . Typowe danie kuchni sycylijskiej. Są to  nadziewane kulki z ryżu nadające się zarówno jako przekąski,  przystawki, pierwsze dania, a nawet jako złożony  posiłek . Na Sycylii są one wszędzie i wszędzie zawsze gorące i pachnące: wiele miast w mieście często zmienia kształt i rozmiar, przybierając kształt owalny, gruszkowy lub okrągły, w zależności od napełnienia.
Dlatego wczoraj postanowiłam zrobić niespodziankę mojej rodzinie. A ponieważ była to moja pierwsza próba, spróbowałam i ja

Ze składników , które podam wyszło mi 8 dość dużych arancin 🖒☺


Składniki na ARANCINI 
  • Ryż carnaroli lub każdy do risotto 500g
  • Masło 30g
  • Szafran jeśli macie jedna torebeczka 
  • Sól 
  • Woda 1.2l 
  • Parmezan tarty około 70g 
  • Jajko 2szt ( można ale nie trzeba) . Czemu napisze w dalszej części 
Ryż gotujemy około 15min. Powinien wchłonąć całą wodę.  Po danym czasie zestawiamy z palnika i dodajemy masło i parmezan . Mieszamy dokładnie, przykrywamy folią spożywczą i odstawiamy na około 2godziny. Folia jest nam potrzebna , żeby ryż się nie wysuszył .

Składniki na ragù 
  • Mielone mięso wołowe lub wieprzowe 100g 
  • Oliwa z oliwek 20ml 
  • Cebula średnia 
  • Sos pomidorowy 200ml 
  • Groszek zielony 80g 
  • Wino czerwone wytrawne 50ml 
  • Ser w kawałku np gouda (może być inny )
Siekamy drobno cebulę.  Na patelni rozgrzewamy oliwę z oliwek.  Wrzucamy cebulę i lekko podsmażamy.  Wrzucamy mięso mielone i dalej smażymy.  Kiedyś mięso sie podsmaży , podlewamy winem i czekamy aż odparuje . Dodajemy sos pomidorowy i na małym ogniu gotujemy przez około 30min. W połowie tego czasu dodajemy groszek . Nasze ragù ma być dość gęste.  Nie może nam później wypływać przez ryż.  Gotowe ragù odstawiamy do ostygnięcia.  


Składniki do panierki 
  • Jajko 1szt 
  • Sól , pieprz 
  • Bułka tarta  ( użyłam bezglutenowej , bo taką miałam w domu)
  • Mąka jeśli używacie przy panierce.  Ja nie użyłam u mnie
Jajko ubijamy w miseczce z solą i pieprzem . 
W drugiej  miseczce umieszczamy bułkę tartą.  

Przygotowywanie arancin 
Zróbcie najpierw próbę na 1 kulce . Jeśli ryż nie będzie się kleił, dodajcie do niego jajka , o których pisałam wyżej.  U mnie obeszło się bez jajek , ale wiem , że są osoby, które je dodają.  Na rękę nakładamy 2 łyżki ryżu.  Robimy w nim wgłębienie i nakładamy ragù.  Nie musi być koniecznie ten sos. Możecie robić ze szpinakiem , z szynką  , z serem , z twarogiem.  Wybór należy do Was.  W środek sosu wciskamy kostkę  wcześniej pokrojonego sera gouda . Kolejną łyżką ryżu przykrywamy nasze nadzienie i delikatnie rękoma dociskamy ryż na kształt kulki . Kiedy kulka jest gotowa przechodzimy do panierki . Najpierw jajko i później bułka tarta . Jeśli używacie mąki przy panierce możecie spokojnie z niej skorzystać i obtaczać kulki w mące, jajku i bułce . 

ARANCINI zazwyczaj się smaży , choć istnieje też możliwość pieczenia.  
Smażymy w rozgrzanym oleju przez około 1.5min na całość przewracając je na boki.  Wyjmujemy i odsączamy na ręczniku papierowym.  

Wersja na piekarnik : gotowe arancini spryskujemy lekko oliwą z oliwek lub olejem i pieczemy około 25-30min w 180st.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Naleśniki lchf / low carb / bez mąki

Naleśniki low carb / lchf / ketogeniczne/gluten free Składniki na okolo 5 naleśników :  Masa naleśnikowa :  6 jajek 60 ml śmietanki 36% lub mleka kokosowego (gęstej części ) łyżka mąki migdałowej lub kokosowej  szczypta soli  Nadzienie :  twaróg tłusty lub półtlusty 200g  mleko kokosowe  1 lyżka erytrol 3lyżki  aromat waniliowy  cynamon  Składniki na ciasto naleśnikowe mieszamy do uzyskania gładkiej masy. Smażymy  na rozgrzanej patelni . Żeby naleśniki nnie przywierały , patelnie natłuścić olejem kokosowym. Gdy masa zetnie się, obracamy naleśniki na drugą stronę i smażymy przez chwilę .  Twaróg rozdrabniamy widelcem , dodajemy mleko kokosowe, erytrol i aromat waniliowy . Dokładnie mieszamy .  Smarujemy naleśniki otrzymanym nadzieniem , skladamy w trójkąt i posypujemy cynamonem.  Smacznego ☺

Babeczki serowe

Składniki :  serek kremowy 4% 250g  jajka 2szt  skrobia kukurydziana 30g wiórka kokosowe 20g  aromat waniliowy  słodzik wedle uznania.  Wymieszać wszystkie składniki i do piekarnika na 20/25min w 180st. Czas zależy od piekarnika.  Babeczki można podać z polewą czekoladową  (ja dałam taki )

Roladki z piersi kurczaka i boczku

Roladki z piersi kurczaka i boczku  Składniki  na 5 roladek : Pierś z kurczaka pokrojona w plastry - okolo 600g  plasterki boczku wedzonego (ja kupuję gotowy krojony po 100g ) okolo 8plasterków ogórek konserwowy lub kiszony - 5szt  ser zółty w kawalku  okolo 60g  oliwa z oliwek 2lyżki  Pierś lekko rozbijamy . Ser kroimy na pałeczki . Na piersi układamy ogórek , ser i zawijamy . Zawiniętą pierś owijamy boczkiem . Ukladamy na rozgrzanej patelni na  oliwie z oliwek. Obsmażamy z jednej i drugiej strony po okolo 6minut .